divendres, 15 d’octubre del 2010

INICIEM LA VALIDACIÓ DELS CONEIXEMENTS A PARTIR DE L’EXPERIÈNCIA LABORAL DELS NOSTRES PROFESSIONALS

El 17 de desembre de 2008 va sortir publicada al BOE una resolució que pretén garantir la qualitat dels centres i serveis del Sistema per l’Autonomia i Atenció a la Dependència (SAAD) la qual obliga a que les persones que realitzen tasques d’atenció directa tinguin la formació mínima de CFGM Atenció sociosanitària, CFGM Cures auxiliars d’infermeria i/o el Certificat de professionalitat emès pel departament de treball d’atenció sociosanitària. El 2011 un 35% de la plantilla haurà de tenir aquesta formació, i el 2015 el 100%.

El 10 d’abril de 2010 es va fer la xerrada “Que no t’agafi desprevingut!” amb la finalitat d’informar als professionals afectats per la nova resolució.

Tenint en compte aquesta resolució i amb l’objectiu de promoure la formació i la qualificació professional dels esmentats treballadors/es, el passat 22 de juliol de 2010 la nostra patronal DINCAT va signar el conveni “Qualifica’t” amb el departament d’educació, el qual permet:

- La validació dels aprenentatges assolits mitjançant l’experiència professional (i la formació continuada) del personal d’atenció directa amb un mínim de 2 anys d’experiència.

- Accions de formació professional per a persones treballadores a través de crèdits, mòduls professionals i unitats formatives específiques dels títols del sistema educatiu, promogudes per DINCAT.

- La validació de la formació impartida per DINCAT, per tal de possibilitar el reconeixement i la certificació amb els efectes propis de la formació professional del sistema educatiu.

A través de DINCAT, i seguint una de les accions del programa QUALIFICA’T promogut pel Departament d’Educació, la nostra entitat iniciarà el procés de validació dels coneixements adquirits mitjançant l’experiència professional dels/de les treballadors/es del Centre Riudeperes, Centre Ocupacional i Llars Clarella que fa més de dos anys que fan tasques d’atenció directa i que no tenen formació professional en l’àmbit sociosanitari.

Aquest procés, que s’iniciarà el pròxim mes de novembre, consta de tres fases: informació, assessorament i validació. Les dues primeres fases es portaran a terme a l’entitat, ja que hi ha una persona del departament de Recursos Humans que s’ha format per poder desenvolupar les funcions d’assessor, i posteriorment, la tercera fase que és la de validació es realitzarà a l’IES que hagi ofert places a DINCAT, dins del nostre territori (Catalunya central) a través d’una junta de validació.

Per tal d’informar als nostres professionals, es va organitzar la xerrada “Posem-nos al dia!” el passat 14 d’octubre a la qual van participar-hi un total de 64 professionals de l’entitat afectats per la resolució esmentada.

Més informació clicant aquí.